ניצחון להתיישבות: בית המשפט הורה על הסדרת מצפה כרמים

    אריאל שרפר No Comments on ניצחון להתיישבות: בית המשפט הורה על הסדרת מצפה כרמים

    בית המשפט הכריע היום, כי על המדינה להסדיר את היישוב 'מצפה כרמים', להחיל את 'תקנת השוק'. בית המשפט לא קיבל את עמדת הפלסטינים, שרצו להפקיע את זכויות התושבים

    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאז ולתמיד: בית המשפט המחוזי בירושלים פרסם הערב (שלישי) פסק דין תקדימי וייתכן היסטורי, אשר קובע, כי על המדינה להסדיר את יישוב 'מצפה כרמים' הנמצא בשטח מועצה אזורית בנימין. בית המשפט קבע כי  תחול על היישוב "תקנת השוק" הקבועה בצו בדבר רכוש ממשלתי.

    פסק הדין למעשה נותן אור ירוק, להסדרה תכנונית של היישוב. בית המשפט לא קיבל את עמדת הפלסטינים, כי מקום שהוקם על קרקע פרטית מופקעות ממנו כל זכויותיו. בזמן שהמדינה שיכנה את האנשים הוציאה מכרזים ובנתה, יש לה אחריות לתושבי המקום, נכתב בפסק הדין.

    יישוב 'מצפה הכרמים', הוקם בסוף, שנות ה-90 כיום מתגוררות בו עשרות משפחות, פסיקת בית המשפט, נותנת תקווה להסדרה עתידית של עוד היתיישבויות צעירות ביהודה ושומרון.

    ח"כ בצלאל סמוטריץ'  (הבית היהודי) אמר בתגובה לפסק הדין: "צעד קטן, תקווה גדולה" החלטת בית המשפט על החלת תקנת השוק (סעיף 5) על היישוב מצפה כרמים היא נוקאאוט. צעד חשוב בכיוון הנכון. אני שמח שהשכל הישר גבר ובעקבות ההחלטה אפשר יהיה להסדיר את מצפה כרמים ולהמשיך בהסדרת חלק גדול מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

    עוד הוסיף סמוטריץ': אני מברך את חבריי תושבי מצפה כרמים ומאחל להם לצאת סוף סוף לדרך חדשה של בניין ופיתוח הישוב. עוד אני מקווה שהמנהל האזרחי יפנים את הביקורת שהעביר עליו בית המשפט, לרבות הוצאות המשפט הגבוהות שנפסקו נגדו, ויפסיק לתקוע מקלות בגלגלי הסדרת ההתיישבות."

    ממפלגת האיחוד הלאומי נמסר: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט שבחר ובצדק להסדיר את היישוב מצפה כרמים. זה ציון דרך להכשרת כלל ההתיישבות שטרם הוסדרה כחוק. אנו תקווה שמגמה זו תביא לשחר של עוד ההסדרה, עוד בנייה ועוד צמיחה של התיישבות יהודית ביהודה ובשומרון".



    0 תגובות